Slovníček základních pojmů z oblasti sociálních médií

Správa sociálních sítí Public Relations Textový obsah
Slovníček sociálních médií: Klíčové pojmy, které byste měli znát, pokud chcete uspět v online prostředí

Autor článku: Jana Ďuržová

30. 9. 2024

Chcete ovládnout svět sociálních sítí jako profesionál? Přinášíme vám slovníček klíčových pojmů, který vám otevře dveře k úspěchu! Poznejte, co se opravdu skrývá za termíny a přestaňte tápat v džungli digitálního marketingu.

Algoritmus 

Systém určující, jaký obsah se zobrazí uživatelům na základě jejich předchozího chování, zájmů a interakcí na sociálních sítích. Personalizovaný obsah zajistí, že uživatel na sociální síti stráví více času. 

Digital marketing 

Digitální marketing či online marketing představuje klíčový prvek moderního marketingu, který dokáže přesně cílit na online publikum a dosahovat měřitelných výsledků. Kombinací různých nástrojů, jako je SEO či PPC umožňuje efektivně zvyšovat povědomí o značce.

Emoji

Smějící se smajlík či plačící miminko - malé symboly či obrázky používané na sociálních sítích, které uživatelům pomáhají vyjádřit emoce v textu.

Engagement 

Interakce a míra zapojení uživatelů vůči obsahu na sociálních sítích. Nejčastěji měřená pomocí počtu komentářů, lajků, sdílení či zobrazení. 

FYP

FOR YOUR PAGE je vyvinutý algoritmus na sociální síti TikTok, který uživateli předkládá personalizovaný obsah na základě jeho minulých interakcí. FYP tak nabízí uživateli jedinečný obsah. 

Hashtag 

Slovo či fráze předcházené znakem #, které usnadňuje vyhledávání příspěvků na dané téma nebo v určité komunitě.

Influencer marketing

Spolupráce mezi značkami a influencery – osobnostmi, které mají na sociálních médiích silnou základnu sledujících. Influencer má schopnost ovlivňovat nákupní chování svých sledujících prostřednictvím obsahu, který rezonuje s jeho komunitou.

MEME

Humorné prvky, které se šíří prostřednictvím sociálních sítí, obvykle ve formě obrázků a videí. MEME využívají virální videa či obrázky, které jsou upravené tak, aby vyjádřily vtip či komentář na aktuální události.

Post

Příspěvek, který uživatel zveřejní na sociální síti za účelem navázání interakce s ostatními uživateli. Může být ve formě textu, odkazu, videa či obrázku. 

Reels

Krátká videa do 90 sekund, která uživatelé sdílejí na svém instagramovém profilu. Mohou obsahovat hudbu nebo efekty a na rozdíl od Stories zůstávají trvalá.

Sociální sítě

On-line platformy, na kterých uživatelé sdílejí vizuální obsah, myšlenky a informace. Správa sociálních sítí pomáhá budovat online přítomnost značky, zvyšovat povědomí a vytvářet vztahy se zákazníky.

Stories

Příběhy na sociálních sítích Instagram, Facebook, Snapchat a TikTok, které uživatel sdílí po dobu 24 hodin. Uživatelé mají možnost nastavit soukromí příběhu, které může být veřejné či přizpůsobené pro určitou skupinu sledujících.

Tag

Funkce, využívaná zejména na platformách Instagram a Facebook, umožňující označit uživatele či místo na konkrétní fotografii či videu. Tagování tak propojí daného uživatele či místo s konkrétním příspěvkem. 

Troll

Záměrně provokující osoba, která svými urážlivými poznámkami vyvolává diskuze v komentářích na sociálních sítích. Tato osoba zpravidla těží z vyvolaného konfliktu. 

VIRAL

Rychle se šířící internetový obsah, který zaujme široké publikum převážně svou originalitou, nezaměnitelností a aktuálností. 


Sociální sítě podnikům pomáhají především při sebeprezentaci nebo k propagaci produktů. Jejich prostřednictvím však stále častěji hledají i nové zaměstnance.

Forbes, ČTK

Stále více lidí je aktivních na sociálních sítích. Proč? Nabízejí snadný způsob komunikace a sdílení informací. V marketingu není možné online platformy opomíjet.

Pokud se chcete orientovat ve světě nových frází a trendů sociálních sítí, sledujte nás na našich profilech, kde sdílíme novinky, tipy a aktuální trendy. Buďte s námi v kontaktu a nezmeškejte žádnou příležitost pro poznávání tak zajímavého a komplexního oboru, kterým marketing je!

Náš blog

Nezávazně poptat

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů.